علل و درمان ریزش ابرو

blank

علل و درمان ریزش ابرو

علت ریزش ابرو چیست؟

ریزش ابرو می توانند علل بسیار متنوعی داشته باشد مانند عفونت، بیماری‌های پوستی، تغییرات هورمونی یا وجود یک بیماری خودایمنی. کمبودهای تغذیه‌ای‌، آسیب‌های جسمی یا استرس عاطفی هم می‌تواند باعث ریزش ابرو شود. بسیاری از این علل با علت ریزش مو یکی است و معمولا راه‌حل‌‌های مشترکی هم دارند.

با تشخیص علت ریزش ابرو، شما و پزشکتان می‌توانید درمان مناسبی را برای کمک به پیشگیری، معکوس کردن یا به حداقل رساندن ریزش موی ابرو پیدا کنید. در ادامه شایع‌ترین علت‌های ریزش ابرو را بررسی خواهیم کرد:

۱. فرآیند طبیعی پیری

با افزایش سن، افراد ممکن است متوجه نازک شدن یا ریزش مو شوند. این ریزش مو می‌تواند در موهای سر، ابروها، مژه‌ها و جاهای دیگر بدن ایجاد شود. با پیرتر شدن بدن برخی از فولیکول‌های مو تولید مو را متوقف می‌کنند و ساقه‌های مو ریزتر می‌شوند. همچنیند مو شروع به سفید شدن می‌کند. این نوع ریزش مو بخشی طبیعی از افزایش سن است.

۲. عدم تعادل هورمونی یکی از دلایل ریزش ابرو

طبق گفته medicalnewstoday، عدم تعادل هورمونی به خصوص هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند باعث ریزش موی ابرو شود. در موارد زیر ممکن است شاهد ریزش ابرو باشیم:

  • پرکاری تیروئید
  • کم کاری تیروئید.

هر دو نوع عدم تعادل تیروئید با ریزش موی ابرو مرتبط هستند. به طور خاص، در کم کاری تیروئید، فرد ممکن است متوجه ریزش مو در ناحیه یک سوم بیرونی ابرو شود که نازک‌ترین قسمت ابرو است که به سمت گوش‌ها می‌رود.

ریزش موی تیروئید معمولاً موقتی است و پس از بازگشت سطح تیروئید به حالت طبیعی، موها باید به حالت معمول خود برگردند. پزشکان می‌توانند برای متعادل کردن سطح تیروئید دارو تجویز کنند.

No Comments

Post A Comment